Gran Manitú a roca Narieda

Dissabte 12-11-2011
A la comarca de l'Alt Urgell, trobem aquesta gran paret situada a la banda dreta del riu Segre entre el poble de Coll de Nargó i Organyà. Trobarem un desviament a la dreta direcció Figols i Perles -tirarem a la dreta direcció Perles- i trobarem a pocs kilòmetres un desviament a la esquerra que indica Canelles. Seguim la carretera fins un parell de revolts i trobarem una esplanada per deixar el cotxe. Des de aquí ja podem observar la gran cara sud de roca Narieda. Agafarem un camí -després sender de fitas- que ens portarà fins al peu de la paret.

Font: http://alturgell-xgrane.blogspot.com

La via Gran Manitú comença a la dreta d'una Agulla -característica-. La via comença amb un llarg de IV per seguir amb IV+, V+, III-II, V+, V. La part més entretinguda i bonica és el llarg sisè de V+, amb una placa llisa però molt abrasiva i amb les preses justes per poder progressar gracies a la bona adherència dels peus. Els parabolts allunyen una mica però està ben assegurada.

Finalitzada la via es pot continuar pels cinc últims llargs de la via Sal de frutas Eno, tan sol s'ha de flanquear uns 25m a l'esquerra -petit bosc- i trobar la reunió. Les dificultats són 5c, 6a+, 4c, 4b, 5a, al tram de 6a+ hi ha un tascó empotrat que facilitarà l'assegurament. La sortida es fácil i està equipada amb bagues en ponts de roca.

El descens per un camí amb fites i una canal que ens portarà un altra vegada al camí de pujada -baixada per la segona canal-.